Uluslararası İlişkiler Bölümü; genel
olarak uluslararası alandaki aktörler arası ilişkileri ve küresel düzeydeki
gelişmeleri konu edinir. Sosyal bilimlerin giderek önemi artan bir dalı olarak;
Tarih, Siyaset Bilimi, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Antropoloji gibi
disiplinlerle yakından ilişkilidir. Uluslararası politika, küresel
siyaset, uluslararası hukuk, siyasi tarih, güvenlik, bölgesel ilişkiler, dış
politika, göç, kimlik, enerji ilişkileri, barış çalışmaları, uluslararası
ilişkiler teorileri, güncel sorunlar ve tartışmalar, küreselleşme, uluslararası
örgütler, uluslararası ekonomi-politik gibi çalışma alanları bulunmaktadır.
Bölüm hedeflerine ulaşmak için analitik, eleştirel, kapsamlı, çok boyutlu,
tarafsız bir bakış açısına ve ileri düzey yabancı dil bilgisine sahip bireylere
ihtiyaç duymaktadır.
Bölümümüz, Hitit Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde 2012 yılında kurulmuştur.
Bölümde, Uluslararası Siyaset, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk olmak üzere
üç anabilim dalı bulunmaktadır. Eğitim dili İngilizce ve eğitim süresi Hazırlık
Sınıfı ve 4 yıldan oluşmaktadır. İngilizce
programımız 2020-2021 akademik yılından itibaren öğrenci alımına başlamıştır. Eylül 2023 itibariyle bölüm kadrosunda 3 Doç. Dr., 2 Dr. Öğretim Üyesi, 1 Dr. Öğretim Görevlisi ve 5 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Hitit Üniversitesi Uluslararası
İlişkiler Bölümü olarak; öğrencilerimizin modern uluslararası ilişkiler
anlayışının gerektirdiği akademik ve mesleki yeterlilikleri kazanmaları için
uygun ortamı ve altyapıyı hazırlamayı hazırlamak için çalışmaktayız. Bölümü
tercih eden bireylere; küresel siyaset, dış politika, bölge çalışmaları,
uluslararası hukuk, siyasi tarih, uluslararası ilişkiler kuramları gibi başat
konu alanlarına yönelik temel eğitimin yanı sıra, uzmanlaşabilecekleri özel
çalışma başlıkları da önermekteyiz. Bölümde yer alan akademik personelin
özel ilgi alanları olan; güvenlik, istihbarat, milliyetçilik, çatışma
çözümleri, enerji politikaları, devletler özel hukuku gibi derslerle
uluslararası ilişkilerin farklı boyutlarını eğitim sürecine dahil etmeyi
planlamaktayız.