Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, eğitim ve idari
faaliyetlere destek sağlamak üzere tasarlanmış geniş ve modern bir altyapıya
sahiptir. Fakülte, 6.215 metrekare kapalı ve 7.000 metrekare açık alan üzerine
kurulmuş olup, bu alanlarda öğrencilere ve akademisyenlere gerekli fiziki
imkanları sunmaktadır.
Fakülte bünyesinde yer alan 18 derslik, bir bilgisayar laboratuvarı ve bir
bilgisayar odası, öğrencilerin ders çalışmalarında ihtiyaç duydukları ortamı
sağlamaktadır. Dersliklerde bulunan projektörler sayesinde, öğretim üyeleri ve
öğrenciler görsel sunumlar yaparak görsel/işitsel araçları birlikte
kullanabilmekte ve böylece eğitim ve öğretim faaliyetlerini daha etkin hale
getirebilmektedir. Bu donanım, program öğrenme çıktılarını destekleyecek
şekilde düzenlenmiştir, öğrencilerin derslerden maksimum verim almasını ve
öğrenim süreçlerini geliştirmelerini sağlamaktadır.
Fakültemizde, öğrencilerimize hizmet veren Şehit Emin Güner Kütüphanesi, 224 metrekarelik bir alana ve 48
kişilik kapasiteye sahiptir. Kütüphanemizde 5.978 adet eser bulunmaktadır. Bu
sayede öğrenciler, derslerine veya özel ilgi ve alakalarıyla ilgili kaynaklara
kolayca ulaşabilmektedirler. Ayrıca, kütüphane, öğrencilere sessiz ve rahat bir
ortamda ders çalışma imkanı sunarak akademik başarılarını desteklemektedir.
Bunun yanı sıra, fakülte bünyesinde 35 metrekarelik ve 120 kişi kapasiteli bir konferans salonu bulunmaktadır. Bu
salon, çeşitli akademisyenler, uzmanlar ve iş dünyasından liderlerin
katılımıyla düzenlenen paneller, konferanslar ve seminerler için kullanılmakta
olup, öğrencilere mesleki gelişim ve ağ oluşturma fırsatları sunmaktadır.
Ayrıca, öğrenci etkinlikleri için 12 kişilik bir toplantı salonu da mevcuttur. Bu tür imkanlar, öğrencilerin
mesleki gelişimlerini ve program öğrenme çıktılarının kazanılmasını
desteklemektedir.
İşletme Bölümünün tarihçesi Hitit Üniversitesi’nin kuruluş tarihinden
öncesine dayanmaktadır. Gazi Üniversitesi'ne bağlı olarak 1997 yılında, Çorum
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin açılan ilk bölümüdür. Öğrenci alımına
1998-1999 Eğitim-Öğretim yılında başlanmış olup ilk mezunlarını 2001-2002
Eğitim-Öğretim yılında vermiştir. 2006 yılında Hitit Üniversitesi’nin
kurulmasıyla birlikte Gazi Üniversitesi Çorum İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi Hitit Üniversitesi’ne bağlanmıştır. Bu tarihten itibaren İşletme
Bölümü eğitim-öğretim faaliyetlerine Hitit Üniversitesi’ne bağlı olarak devam
etmeye başlamıştır. 2006-2018 yılları arasında 886 öğrenci mezun vermiştir.
Türkiye genelinde öğrenci tercihlerinde yaşanan dalgalanmalar nedeniyle
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci
alımı durdurulan İşletme Bölümü, 2023 yılına kadar mevcut öğrenciler ve yeni
yabancı uyruklu öğrencilerle yarı aktif olarak eğitim öğretim faaliyetlerini
devam ettirmiştir. 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında tekrar tercih kılavuzuna
alınmış ve 30 öğrenci ile aktif hale gelmiştir. Kamu ve özel sektörün
gereksinim duyduğu yüksek nitelikli insan kaynağını yetiştirmek amacıyla
İşletme Bölümünün “Yönetim ve Organizasyon, Muhasebe ve Finansman, Üretim
Yönetimi ve Pazarlama ile Sayısal Yöntemler” olmak üzere dört ana bilim dalı
bulunmaktadır.
İşletme bölümünde eğitim süresi 4 yıldır. Bu eğitim işletme
ve kuruluşların her alanda verimi arttırmak amacıyla plan yapma, yönetme ve
denetleme alanlarında öğrencinin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasını
amaçlamaktadır. Bunun için ilk yarıyıllarda matematik, istatistik, ekonomi,
hukuk daha ileri yıllarda ise üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim ve
organizasyon, muhasebe, finans, hukuk, bilgisayar gibi dersler verilmektedir.
Programda, öğrencilere öğrenim süreleri boyunca temel mesleki bilgilerin
yanında teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi kazandırılmaktadır. Okutulan
derslerin amacı, öğrencilere genel bilgi kazandırmanın yanı sıra pratik
bilgilerle iş dünyasına hazırlamak ve teknik gücünü geliştirmektir. İşletme
Bölümü, öğrencilerini Türkiye ve uluslararası piyasalardaki zorlu koşullarla
karşılaşmaya hazırlar. Bölüm, özellikle idari bilimler, ekonomi ve sosyal
bilimler alanlarında disiplinler arası bir eğitimi destekler.