Yazılım Hizmetleri

 

FAKÜLTE/BÖLÜM DÜZEYİNDE KULLANILAN YAZILIMLAR

 

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS): Öğrenci Bilgi Sistemi, Ön lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora gibi birçok farklı yapıdaki öğrencilerin başvuru ve kayıtlanmasından mezuniyetine kadar olan tüm akademik süreçlerinin hatasız ve eksiksiz olarak yürütülmesini sağlar. Sistemin parametrik ve esnek yapısı, değişen ihtiyaçlara hızlı bir şekilde cevap verilmesine olanak sağlar. Ara yüzleri, anlaşılır, hızlı ve fonksiyonel kullanım imkânı vermektedir. Öğrenci Bilgi Sistemi; Öğrenci işleri, Öğretim elemanları, Öğrenci ve Dış kullanıcılar olmak üzere 4 kullanıcı grubunun kullanımına sunulmaktadır. Sistem, web tabanlı bir yazılım olduğu için, kullanıcılar kayıtlanma, ön kayıt, not girişi gibi tüm işlemlerini internet erişimi olan her yerden kolayca yapabilirler. Tüm başvuru süreçleri (Yatay Geçiş, YÖS, Enstitü, Güzel Sanatlar, Özel Yetenek vb) online olarak işletilebilmektedir. Ayrıca enstitü öğrencilerinin de kayıtlanmadan mezuniyet aşamasına kadar tüm ders ve tez aşamalarının takibi yapılabilmektedir. Yöksis, Asal, KYK, Banka vb tüm web servislere entegre durumdadır.

 

Personel Bilgi Sistemi: Personel bilgi sistemi, kadroların tanımlanmasından raporlanmasına, ilana çıkılmasından atama aşamasına, idari ve akademik personellerin atamasından ayrılmasına kadar olan tüm süreçlerin hızlı ve doğru olarak yönetilmesini sağlar. Bu bağlamda akademik personeller için kadroya kullanım izni alınması, ilgili kadro için ilan süreci, ilan sürecinin sonuçlanması ve atama yapılması, atama yapılan kişinin kurumdan ayrılmasına kadar olan tüm süreç sistem üzerinden takip edilmektedir.

 

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS): Elektronik Belge Yönetim Sistemi, tüm elektronik belge süreçlerinin yönetimini sağlayan ve Üniversite Bilgi Yönetim Sisteminin diğer tüm modülleriyle bütünleşik olarak çalışabilen bir üründür. Elektronik Belge Yönetim Sistemi, TS 13298:2009, TS 13298/T1:2012 ve TS ISO/IEC 25051:2011 standartlarına yönelik uyum belgesi almış ilk kamu kurumu yazılımıdır. Kurumun ihtiyaçlarına ve yapısına uygun olarak özelleştirilebilir, güvenli ve güvenilir belge yönetim sistemi ile birlikte arşiv alt modülünden oluşmaktadır. Kurumun iş akış süreçlerine uygun olarak tüm elektronik belge ve dokümanların resmi yazışma usul ve esaslarına göre üretilmesi, elektronik/mobil olarak imzalanması, dağıtılması ve takibini sağlar. Etkileşimli ve sürdürülebilir bir kurum altyapısı oluşturulmasına yardımcı olarak zaman ve işgücü tasarrufu sağlar.

 

Learning Management System (LMS): Üniversite hakkında tanımlanan genel bilgiler, yemek listesi, dahili telefon bilgisi, üniversite birimleri ile ilgili temel bilgiler, Ebys süreci (klasör bazında belge listeleme, iptal, havale, paraf, Mobil imzalama)’ni gerçekleştirecek şekilde geliştirilmiştir. Öğrenci bilgi sistemi kapsamında, almış olduğu dersleri ve detaylarını görüntüleyebilmeleri, haftalık ders programını listeleyebilmeleri, belge talebinde bulanabilmeleri ve imzalanmış olan belge taleplerini görüntüleyebilmeleri (Öğrenci Belgesi, Transkript), öğretim elemanı tarafından eklenmiş ders içeriklerine erişebilmeleri ve anlık olarak ilan edilen ders notlarını görebilmeleri sağlanmaktadır.

 

Mail Service: Üniversitemiz Akademik ve İdari Personellerimiz ile Öğrencilerimizin internet altyapısını kullanarak elektronik posta yolluyla haberleşme ortamıdır. Akademik ve İdari personellerimiz @hitit.edu.tr uzantılı e-posta adresleri ile öğrencilerimiz ise @ogrenci.hitit.edu.tr e-posta adreslerini kullanarak www.mail.hitit.edu.tr bağlantısından e-posta servisini kullanabilmektedirler. Ayrıca Akademik ve İdari Personellerimiz şifrelerini unutmalarını durumunda Hitit Üniversitesi E-Posta Şifremi Unuttum Servisi'ni kullanarak yeni parola alabilmektedirler. Kullanılan e-posta platformu ile: “edu.tr” uzantılı e-posta avantajlarından, eduroam ve edugain ağlarına entegrasyon, cep telefonu e-posta senkronizasyonu ve online kütüphanelere üyelik gibi avantajlardan faydalanabilmektedir.

 

Ölçme ve Değerlendirme Bilgi Sistemi: Her sınav tipine uygun, esnek yapılı olarak planlanan bu modülde, soruların bir soru bankasında toplanıp, bu sorulardan istenilen özelliklerde sınav oluşturulabilmesi ve alınan sınav sonuçlarının istatistiksel olarak analizlerinin yapılabilmesi amaçlanmıştır. Sınavlar yalnızca belli bir tarih ve saat için uygulanabileceği gibi, belirli bir tarih aralığında katılıma imkan sağlayacak şekilde geniş zamanlı olarak da uygulanabilmektedir. İster optik okuyuculu, ister çevrimiçi yapılan sınavların sonuçları bilimsel, çok yönlü ve esnek raporlarla değerlendirilerek elde edilen istatistiki sonuçlar ile geçerlik ve güvenirlik analizleri gerçekleştirilebilir. 

 

Ayrılış Süreç Takip Sistemi: Mezuniyet işlemleri başlatılan öğrencilerin otomatik olarak öğrencilerin ilişik kesme süreçleri sistem üzerinden yapılabilmektedir. Öğrencilerin mezuniyet işlemleri başlatıldığı sırada öğrencinin otomatik olarak ilişik kesme süreci başlamaktadır. Kurum dilediği şekilde sorumlu birimleri (Kütüphane, Danışman, SKS ve Taşınır Kayıt yetkilisi vs) sürece dahil edebilmektedir. Sorumlu kişi / birimler tarafından onaylanan belge Elektronik Belge Yönetim sistemine otomatik olarak aktarılarak imzalanmaktadır. Öğrenciler İlişik Kesme Sürecinde görevli kişilerin Onay ve red durumlarını online olarak kendi ekranlarından izleyebilmektedirler. 

 

Etik Kurullar Sistemi: Üniversitemizde bulunan etik kullara başvuru yapılmasından, toplantı gündemi oluşmasına kadar olan süreci kapsamaktadır. Kurumumuz idari yada akademik personeller tarafında online başvurular yapılarak, toplantı gündemi oluşmaktadır. Yapılan etik kurul başvurularının süreçleri sistem üzerinden takip edilebilir, toplantı sırasında karar girilebilir.

 

Ek Ders Bilgi Sistemi: Öğretim elemanlarının haftalık ders yükü bildirimlerinin ve sınav ücret formlarının hazırlandığı sistemdir. Ders yükü bildirim formu sistem tarafından öğretim elemanlarının haftalık ders programı ve idari görev kontrolüne göre otomatik olarak hesaplanmaktadır. Öğretim elemanının sisteme eklenen telafi dersleri de ek ders hesabına eklenmektedir. Ders yükleri hesaplanırken resmi tatil ile öğretim elemanının geçici görevlendirme ve yıllık izin bilgileri de sistem tarafından dikkate alınmaktadır. Ders yükü bildirimi öğretim elemanı ve ilgili birimin yetkili kullanıcısı tarafından oluşturulabilmektedir. Oluşturulan ders yükü bildirim formu ve sınav ücret formu Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ne gönderilerek, imza süreci işletilmekte, işletilen imza süreci ek ders bilgi sistemi üzerinden takip edilebilmektedir. 

 

Halkbank Kampüste: Üniversitemiz ile anlaşmalı olan Halkbank’ın üniversite öğrencileri için özel olarak hazırladığı  bir mobil uygulamadır. Bir gençlik platformu olarak kurgulanan Halkbank Kampüste mobil uygulamasında öğrencilere özel fırsatlar ve indirimler sunulurken gençlerin kişisel gelişimleri de desteklenmektedir. Öğrencileri uygulama ile birlikte ATM'den karekod ile para çekme/yatırma, kullanıcılara özel fırsat ve kampanyalardan faydalanabilme, sağlıklı yaşama dair yönlendirmelere ve sosyal, kültürel ve sanatsal içeriklere erişebilme, kampüs içerisindeki yemekhane ve kantindeki harcamalar için ödeme noktalarından  karekod ile ödeme yapılabilme, yemekhanelerdeki günlük yemek menülerini izleme ve Askıda Yemek Bırak/Al özelliği ile yemek alma veya ihtiyaç sahibi öğrenciler için askıya yemek bırakma gibi pek çok avantajdan faydalanabilmektedir.

 

Arıza Takip Sistemi: Üniversitemiz birimlerindeki temizlik hizmetleri, yemekhane hizmetleri, kantin hizmetleri, bina bakım-onarımı vb. hizmetlerde yaşanan sorunların elektronik ortamda tespit edilerek en kısa sürede sorumlulara iletilmesi ve sorunların çözülmesisin sağlanması amacıyla geliştirilmiştir. Personellerimiz www.ariza.hitit.edu.tr adresinden sisteme ulaşabilmektedirler.

 

Eye Pal Tarama Sistemi: Engelli okuyucularımızın, istedikleri bilgiye daha kolay ve daha çabuk erişimini sağlamak amacıyla Eye Pal tarama sistemi sayesinde basılı her türlü materyal taratılarak özgürce faydalanmaları sağlanmakta olup görme engelli kullanıcılarımız için 689 adet sesli kitap ile Jaws 13 programı sayesinde bilgisayar ve internet ortamında açılan sayfalar kendilerine okunmaktadır. Engelli kullanıcılar için 1 Adet bilgisayar tahsis edilmiş olup rehberlik ve danışmanlık yapmak üzere personel görevlendirilmiştir. Ayrıca, Üniversitemiz ile Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Eğitim ve Teknoloji Laboratuvarı (GETEM) arasında yapılan protokol ile görme engelli kullanıcılarımızın Merkez Kütüphaneden alacakları bir şifre ile GETEMde bulunan binlerce sesli kitaba erişmeleri mümkündür.

 

Plaka Tanıma Sistemi: Araç giriş-çıkışlarının kontrolünü sağlamak amacıyla Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Giriş Kapısında Plaka Tanıma Sisteminin kullanılmaktadır. Akademik ve idari personeller sistem üzerinden araç tanımlama formunu doldurarak kayıt işlemlerini tamamlamakta, kampüs içerisindeki araç giriş-çıkışlarının kontrolü sağlanmaktadır.

HIZLI ERİŞİM